SZKOLNY KONKURS KALIGRAFICZNY
ROK SZKOLNY 2014/2015
ROK SZKOLNY 2016/2017
Publiczne Gimnazjum nr 5 w Radomiu
zaprasza do wzięcia udziału
w
V
Szkolnym Konkursie Kaligraficznym
„ I Ty możesz zostać Mistrzem
pióra”
Motto: Iść za marzeniem i znowu iść
za marzeniem, i tak zawsze aż do końca. (Joseph Conrad Korzeniowski)
Cele
konkursu:
- rozbudzanie umiejętności kształtnego
i pięknego pisania piórem,
- rozwijanie wrażliwości na piękno
języka ojczystego,
- rozpowszechnianie sztuki kaligrafii,
- uwrażliwienie na piękno pisma
odręcznego,
- rozwijanie zainteresowań i talentów uczniów.
Regulamin
konkursu:
·
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas I-III
Publicznego Gimnazjum nr 5 w Radomiu,
·
Rok 2016
został ogłoszony rokiem pisarza Josepha Conrada Korzeniowskiego, dlatego uczestnicy konkursu mają za zadanie
napisać dołączony do regulaminu fragment powieści „Lord Jim”. Tekst należy napisać piórem na
papierze gładkim formatu A-4 jednostronnie. Kolor atramentu dowolny,
·
Po tekst należy się zgłosić do nauczycieli języka
polskiego,
·
Prace należy podpisać: imię i nazwisko autora,
klasa, imię i nazwisko opiekuna,
·
Oceny dokona komisja konkursowa uwzględniając
następujące kryteria:
- staranność i
oryginalność elementów graficznych,
- płynność pisma i
estetyka połączeń literowych,
- poprawność
ortograficzna i interpunkcyjna,
- samodzielność pracy.
Obowiązuje zakaz
korzystania z korektorów.
·
Prace
należy składać u nauczycieli języka polskiego lub w sali nr 12 u p. G. Mizerskiej
w terminie do dnia 21.04.2017r.
·
Nagrody
zostaną wręczone na uroczystym podsumowaniu konkursu w wyznaczonym przez
organizatora terminie.
Organizator: Grażyna
Mizerska – nauczyciel języka polskiego
Joseph Conrad Korzeniowski „Lord Jim” (fragment)
Po dwóch latach takiego oswajania się z
niebezpieczeństwami morskimi znalazł się na pełnym oceanie i wchodząc w
krainy tak dobrze znane jego imaginacji, ze zdziwieniem przekonywał się, że są zupełnie ogołocone z
nadzwyczajnych
przygód. Odbył
wiele podróży. Poznał magiczną jednostajność istnienia między niebem
a wodą; musiał znosić ludzką krytykę,
prozaiczną surowość codziennych
obowiązków, których wypełnianie
daje chleb, ale za które jedyną nagrodą jest
prawdziwe umiłowanie
swej pracy. Ta nagroda omijała go. A nie mógł już cofnąć się, gdyż nic tak nie
wiąże, nic tak nie pozbawia złudzeń, a zarazem zniewala — jak życie na
morzu. Przy tym jego przyszłość przedstawiała się w
dobrych barwach. Będąc dżentelmenem poważnym, łagodnym w
obejściu,
posiadał głęboką znajomość swych obowiązków; z czasem, chociaż jeszcze bardzo młody,
został
pomocnikiem kapitana na pięknym okręcie, nie przeszedłszy nawet przez próby
wystawiające na światło dzienne wewnętrzną wartość człowieka,
jego temperament i rodzaj substancji tworzącej jego
jestestwo, co poświadczyłoby
tajemną prawdę jego dążności i
aspiracji, nie tylko wobec innych, ale dla niego samego.
ROK SZKOLNY 2015/2016
Publiczne Gimnazjum nr 5 w Radomiu
zaprasza do wzięcia udziału w
IV
Szkolnym Konkursie Kaligraficznym
„ I Ty możesz zostać Mistrzem
pióra”
Motto: „Dobroć serca jest tym,
czym ciepło słońca: ona daje życie” (Henryk Sienkiewicz)
Cele
konkursu:
- rozbudzanie umiejętności kształtnego
i pięknego pisania piórem,
- rozwijanie wrażliwości na piękno
języka ojczystego,
- rozpowszechnianie sztuki kaligrafii,
- uwrażliwienie na piękno pisma
odręcznego,
- rozwijanie zainteresowań i talentów uczniów.
Regulamin
konkursu:
·
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas I-III
Publicznego Gimnazjum nr 5 w Radomiu,
·
Rok 2016
został ogłoszony rokiem Henryka Sienkiewicz,
dlatego uczestnicy konkursu mają za zadanie napisać dołączony do
regulaminu fragment wywiadu z pisarzem z roku 1913 (w pisowni oryginalnej). Tekst należy napisać piórem na
papierze gładkim formatu A-4 jednostronnie. Kolor atramentu dowolny,
·
Po tekst należy się zgłosić do nauczycieli języka
polskiego,
·
Prace należy podpisać: imię i nazwisko autora,
klasa, imię i nazwisko opiekuna,
·
Oceny dokona komisja konkursowa uwzględniając
następujące kryteria:
- staranność i
oryginalność elementów graficznych,
- płynność pisma i
estetyka połączeń literowych,
- poprawność
ortograficzna i interpunkcyjna,
- samodzielność pracy.
Obowiązuje zakaz
korzystania z korektorów.
·
Prace
należy składać u nauczycieli języka polskiego lub w sali nr 12 u p. G.
Mizerskiej w terminie do dnia 22.04.2016r.
·
Nagrody
zostaną wręczone na uroczystym podsumowaniu konkursu w wyznaczonym przez
organizatora terminie.
Organizator:
Grażyna
Mizerska – nauczyciel języka polskiego
Wywiad z Henrykiem Sienkiewiczem z 1913
roku (pisownia oryginalna)
Jak powstaje pomysł artystyczny, na to
trudno jest odpowiedzieć. Może on powstać pod wpływem wszelkich pobudek, pod
wpływem uczuć i idei osobistych, albo zaobserwowanych w otoczeniu; pod wpływem
prądów społecznych, wypadków dziejowych, pod wpływem patryotyzmu i uczuć
humanitarnych. Poddaje, a raczej podsuwa go czasem natura i jej zjawiska,
czasem przeczytane książki, widziane obrazy, słowem: wszelkiego rodzaju
pobudki, działające na wyobraźnię artystyczną i jednocześnie na uczucie.
„Szkice węglem” powstały z obserwacyi stosunków wiejskich po uwłaszczeniu, które to uwłaszczenie wytworzyło (dziś już, na szczęście, zasypaną) przepaść między dworem a chatą.
„Trylogia”. Z rozczytywania się w kronikach i pamiętnikach z epoki, którą odczuwałem artystycznie mocniej, niż inne okresy dziejów - i z chęci pokrzepienia serc.
„Bez dogmatu”. Z refleksyi, do czego prowadzi rozmaitych geniuszów bez teki zbytnia samo-analiza i w ogóle przerafinowanie.
„Quo vadis”. Z wczytywania się w Tacyta, za czem poszły inne źródła - i z wrażeń, zebranych podczas dłuższego pobytu w Rzymie.
„Krzyżacy”. Z odczucia chwały narodowej w przeciwstawieniu do dzisiejszej narodowej niedoli.
„W pustyni i puszczy”. Z miłości do naszych dzieci i ze wspomnień podróżniczych.
„Szkice węglem” powstały z obserwacyi stosunków wiejskich po uwłaszczeniu, które to uwłaszczenie wytworzyło (dziś już, na szczęście, zasypaną) przepaść między dworem a chatą.
„Trylogia”. Z rozczytywania się w kronikach i pamiętnikach z epoki, którą odczuwałem artystycznie mocniej, niż inne okresy dziejów - i z chęci pokrzepienia serc.
„Bez dogmatu”. Z refleksyi, do czego prowadzi rozmaitych geniuszów bez teki zbytnia samo-analiza i w ogóle przerafinowanie.
„Quo vadis”. Z wczytywania się w Tacyta, za czem poszły inne źródła - i z wrażeń, zebranych podczas dłuższego pobytu w Rzymie.
„Krzyżacy”. Z odczucia chwały narodowej w przeciwstawieniu do dzisiejszej narodowej niedoli.
„W pustyni i puszczy”. Z miłości do naszych dzieci i ze wspomnień podróżniczych.
Znamy laureatów IV
Szkolnego Konkursu Kaligraficznego
W konkursie wzięło
udział 8 uczniów z klas I-III. 9 maja 2016r. Komisja konkursowa w składzie:
Urszula Rajkowska - wicedyrektor PG5, Grażyna Mizerska - nauczyciel języka
polskiego w PG5 i Anna Michnicka – nauczyciel
języka polskiego w PG5 - wyłoniła
laureatów:
I miejsce
Michał
Szlajc kl. 3d
II miejsce
Klaudia
Nowak kl. 3d
III miejsce
Patryk Sowa kl. 3c
Gratulacje składa organizator konkursu
Grażyna Mizerska
Publiczne Gimnazjum nr 5 w Radomiu
zaprasza do wzięcia udziału w
III Szkolnym Konkursie Kaligraficznym
„ I Ty możesz zostać Mistrzem pióra”
Motto: „A
teatr jest po to, żeby wszystko było inne niż dotąd.
Żeby iść do domu w zamyśleniu,
w zachwycie . (Joanna Kulmowa)
Żeby iść do domu w zamyśleniu,
w zachwycie . (Joanna Kulmowa)
Cele konkursu:
- rozbudzanie umiejętności kształtnego i
pięknego pisania piórem,
- rozwijanie wrażliwości na piękno języka
ojczystego,
- rozpowszechnianie sztuki kaligrafii,
- uwrażliwienie na piękno pisma odręcznego,
- rozwijanie zainteresowań i talentów uczniów.
Regulamin konkursu:
·
Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas I-III
Publicznego Gimnazjum nr 5 w Radomiu,
·
Rok 2015 został
ogłoszony rokiem teatru, dlatego uczestnicy konkursu mają za zadanie napisać
dołączony do regulaminu wiersz K. I. Gałczyńskiego „Rozmowa z aktorem”. Tekst należy napisać piórem na
papierze gładkim formatu A-4 jednostronnie. Kolor atramentu dowolny,
·
Po tekst należy się zgłosić do nauczycieli języka
polskiego,
·
Prace należy podpisać: imię i nazwisko autora, klasa, imię
i nazwisko opiekuna,
·
Oceny dokona komisja konkursowa uwzględniając następujące
kryteria:
ü
staranność
i oryginalność elementów graficznych,
ü
płynność
pisma i estetyka połączeń literowych,
ü
poprawność
ortograficzna i interpunkcyjna,
ü
samodzielność
pracy.
Obowiązuje zakaz korzystania z korektorów.
·
Prace
należy składać u nauczycieli języka polskiego lub w sali nr 12
u p. G. Mizerskiej w terminie do dnia 27.03.2015r.
·
Nagrody
zostaną wręczone na uroczystym podsumowaniu konkursu w wyznaczonym przez
organizatora terminie.
Organizator: Grażyna Mizerska – nauczyciel
języka polskiego
Konstanty Ildefons
Gałczyński
Rozmowa z aktorem
Właśnie wyszedł przed chwilą -
jeszcze jego papieros
pokój dymem napełnia -
jeszcze cienie od gestów -
jeszcze ten dym nad świecą.
Z głośnika płynie Bach.
Chmurami pełnia.
Teraz chodzę i chodzę, i przypominam sobie jego słowa,
i jak las podateński szumi w mej głowie ta rozmowa.
Mówił o roli:
że chciałby - powiada - widownię
stroić, jak skrzypce się stroi
(nasz narodowy instrument),
że czasem śni mu się tak:
Na scenie jest parę świec
i więcej nic -
lecz w blasku tych małych świec
jakaś serdeczna sprawa,
jakaś sztuka pt. np. "Warszawa"
i słowa w sztuce poczynają biec
jak chmury złote, które wiatr wiosenny goni -
aż zachwycona widownia powstaje z miejsc,
aż pochodniami są płomyczki świec
I JEDNO JEST: AKTOR I ONI.
- Czy napiszesz mi taką rolę?
- Spróbuję. Odjedź z nadzieją.
Sztuka jest wieczną wiosną.
Sztuka jest ciepłym wiatrem,
od którego śniegi topnieją.
ZWYCIĘŻYLI:
I MIEJSCE
MICHAŁ SZLAJC 2D
Rozmowa z aktorem
Właśnie wyszedł przed chwilą -
jeszcze jego papieros
pokój dymem napełnia -
jeszcze cienie od gestów -
jeszcze ten dym nad świecą.
Z głośnika płynie Bach.
Chmurami pełnia.
Teraz chodzę i chodzę, i przypominam sobie jego słowa,
i jak las podateński szumi w mej głowie ta rozmowa.
Mówił o roli:
że chciałby - powiada - widownię
stroić, jak skrzypce się stroi
(nasz narodowy instrument),
że czasem śni mu się tak:
Na scenie jest parę świec
i więcej nic -
lecz w blasku tych małych świec
jakaś serdeczna sprawa,
jakaś sztuka pt. np. "Warszawa"
i słowa w sztuce poczynają biec
jak chmury złote, które wiatr wiosenny goni -
aż zachwycona widownia powstaje z miejsc,
aż pochodniami są płomyczki świec
I JEDNO JEST: AKTOR I ONI.
- Czy napiszesz mi taką rolę?
- Spróbuję. Odjedź z nadzieją.
Sztuka jest wieczną wiosną.
Sztuka jest ciepłym wiatrem,
od którego śniegi topnieją.
Znamy laureatów III
Szkolnego Konkursu Kaligraficznego
W konkursie wzięło
udział 11 uczniów z klas I-III. 13 kwietnia 2015r. Komisja konkursowa w
składzie: Beata Jarząbek - Sulima - wicedyrektor PG5 i jednocześnie nauczyciel
historii w naszym gimnazjum, Grażyna Mizerska - nauczyciel języka polskiego w
PG5 i Małgorzata Holender – nauczyciel świetlicy w PG5 - wyłoniła laureatów:
I miejsce
Michał
Szlajc kl. 2d
II miejsce
Klaudia
Nowak kl. 2d
III miejsce
Natalia
Cichała kl. 2d
Gratulacje składa organizator konkursu
Grażyna Mizerska
ZWYCIĘŻYLI:
I MIEJSCE
MICHAŁ SZLAJC 2D
II MIEJSCE
KLAUDIA NOWAK 2D
III MIEJSCE
NATALIA CICHAŁA 2D
„ I Ty możesz zostać Mistrzem
pióra”
ROK SZKOLNY 2013/2014
ROK SZKOLNY 2012/2013
ROK SZKOLNY 2013/2014
Publiczne Gimnazjum nr 5 w Radomiu
zaprasza do wzięcia udziału w
II Szkolnym Konkursie Kaligraficznym
„ I Ty możesz zostać Mistrzem pióra”
Motto
przewodnie:
„Poezja to wielka pani, której trzeba się całkowicie
poświęcić:
obawiam się, że nie byłem wobec niej zupełnie w porządku" (Jan Paweł II)
Cele konkursu:
- rozbudzanie umiejętności kształtnego i
pięknego pisania piórem,
- rozwijanie wrażliwości na piękno języka
ojczystego,
- rozpowszechnianie sztuki kaligrafii,
- uwrażliwienie na piękno pisma odręcznego,
- rozwijanie zainteresowań i talentów uczniów
Regulamin konkursu:
· Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas I-III
Publicznego Gimnazjum nr 5 w Radomiu,
· 27 kwietnia 2014r. będziemy przeżywać kanonizację Jana
Pawła II, dlatego uczestnicy konkursu mają za zadanie napisać dołączony do
regulaminu wiersz naszego wybitnego Rodaka pt. „Po co mi mówisz". Tekst należy
napisać piórem na papierze gładkim formatu A-4
jednostronnie. Kolor atramentu dowolny,
· Po tekst należy się zgłosić do nauczycieli języka
polskiego,
· Prace należy podpisać: imię i nazwisko autora, klasa, imię
i nazwisko opiekuna,
· Oceny dokona komisja konkursowa uwzględniając następujące
kryteria:
staranność
i oryginalność elementów graficznych,
płynność
pisma i estetyka połączeń literowych,
poprawność
ortograficzna i interpunkcyjna,
samodzielność
pracy
Obowiązuje zakaz korzystania z korektorów.
· Prace
należy składać u nauczycieli języka polskiego lub w sali nr 12
u p. G. Mizerskiej w terminie do dnia 11.04.2014r.
· Nagrody
zostaną wręczone na uroczystym podsumowaniu konkursu w wyznaczonym przez
organizatora terminie.
Organizator: Grażyna Mizerska – nauczyciel
języka polskiego
Jan Paweł II
„Po co mi mówisz”
Co mi mówisz górski strumieniu?
W którym miejscu ze mną się spotkasz?
Ze mną, który także przemijam?...
Zatrzymaj się
- to przemijanie ma sens!
Potok się nie zdumiewa,
lecz zdumiewa się człowiek!
Kiedyś temu zdumieniu
nadano imię "Adam".
Zatrzymaj się...
...we mnie jest miejsce spotkania
" z Przedwiecznym Słowem"
Jeśli chcesz znaleźć źródło
musisz iść do góry, pod prąd.
Gdzie jesteś źródło?
Cisza.
Dlaczego milczysz?
Jakże starannie ukryłeś
tajemnicę twego początku.
Pozwól mi wargi umoczyć
w źródlanej wodzie,
odczuć świeżość.
A oto przedstawiamy zwycięski tekst:
Co mi mówisz górski strumieniu?
W którym miejscu ze mną się spotkasz?
Ze mną, który także przemijam?...
Zatrzymaj się
- to przemijanie ma sens!
Potok się nie zdumiewa,
lecz zdumiewa się człowiek!
Kiedyś temu zdumieniu
nadano imię "Adam".
Zatrzymaj się...
...we mnie jest miejsce spotkania
" z Przedwiecznym Słowem"
Jeśli chcesz znaleźć źródło
musisz iść do góry, pod prąd.
Gdzie jesteś źródło?
Cisza.
Dlaczego milczysz?
Jakże starannie ukryłeś
tajemnicę twego początku.
Pozwól mi wargi umoczyć
w źródlanej wodzie,
odczuć świeżość.
Znamy
laureatów II Szkolnego Konkursu Kaligraficznego
W
konkursie wzięło udział 10 uczniów z klas II-III. 5 maja 2014r. Komisja
konkursowa w składzie: Beata Jarząbek - Sulima - wicedyrektor PG5 i
jednocześnie nauczyciel historii w naszym gimnazjum, Grażyna Mizerska -
nauczyciel języka polskiego w PG5 i Artur Walczak- nauczyciel przedmiotów artystycznych w PG5 – wyłoniła laureatów:
I
miejsce
Nina Górska kl. 3c
II
miejsce
Marlena Jeż kl. 3d
III
miejsce
Agnieszka Kwaśniewska kl. 2b
Gratulacje składa organizator
konkursu
Grażyna Mizerska
A oto przedstawiamy zwycięski tekst:
ROK SZKOLNY 2012/2013
Cele konkursu:
- rozbudzanie
umiejętności kształtnego i pięknego pisania piórem,
- rozwijanie
wrażliwości na piękno języka ojczystego,
-
rozpowszechnianie sztuki kaligrafii,
-
uwrażliwienie na piękno pisma odręcznego,
- rozwijanie zainteresowań i talentów
uczniów.
Regulamin konkursu:
- Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas I-III Publicznego Gimnazjum nr 5 w Radomiu.
- Uczestnicy konkursu mają za zadanie napisać dołączony do regulaminu tekst („Zaklęcie”- Cz. Miłosz) piórem na papierze gładkim formatu A-4 jednostronnie. Kolor atramentu dowolny.
- Po tekst należy się zgłosić do nauczycieli języka polskiego.
- Prace należy podpisać: imię i nazwisko autora, klasa, imię i nazwisko opiekuna.
- Oceny dokona komisja konkursowa uwzględniając następujące kryteria:
- staranność i oryginalność elementów graficznych,
- płynność pisma i estetyka połączeń literowych,
- poprawność ortograficzna i interpunkcyjna,
- samodzielność pracy.
Prace należy składać u nauczycieli
języka polskiego lub w sali nr 12 u p. G. Mizerskiej w terminie do dnia 22. 03. 2013r.
Nagrody zostaną wręczone na uroczystym
podsumowaniu konkursu w wyznaczonym
przez organizatora terminie.
przez organizatora terminie.
Organizator:
Grażyna Mizerska
Tekst
Zaklęcie
Piękny jest ludzki rozum i niezwyciężony.
Ani krata, ni drut, ni oddanie książek na przemiał,
Ani wyrok banicji nie mogą nic przeciw niemu.
On ustanawia w języku powszechne idee
I prowadzi nam rękę, więc piszemy z wielkiej litery
Prawda i Sprawiedliwość, a z małej kłamstwo i krzywda.
On ponad to, co jest, wynosi, co być powinno,
Nieprzyjaciel rozpaczy, przyjaciel nadziei.
On nie zna Żyda ni Greka, niewolnika ni pana,
W zarząd oddając nam wspólne gospodarstwo świata.
On z plugawego zgiełku dręczonych wyrazów
Ocala zdania surowe i jasne.
On mówi nam, że wszystko jest ciągle nowe pod słońcem,
Otwiera dłoń zakrzepłą tego, co już było
Piękna i bardzo młoda jest Filo-Sofija
I sprzymierzona z nią poezja w służbie Dobrego.
Natura ledwo wczoraj święciła ich narodziny,
Wieść o tym górom przyniosły jednorożec i echo.
Sławna będzie ich przyjaźń, ich czas nie ma granic.
Ich wrogowie wydali siebie na zniszczenie.
Ani krata, ni drut, ni oddanie książek na przemiał,
Ani wyrok banicji nie mogą nic przeciw niemu.
On ustanawia w języku powszechne idee
I prowadzi nam rękę, więc piszemy z wielkiej litery
Prawda i Sprawiedliwość, a z małej kłamstwo i krzywda.
On ponad to, co jest, wynosi, co być powinno,
Nieprzyjaciel rozpaczy, przyjaciel nadziei.
On nie zna Żyda ni Greka, niewolnika ni pana,
W zarząd oddając nam wspólne gospodarstwo świata.
On z plugawego zgiełku dręczonych wyrazów
Ocala zdania surowe i jasne.
On mówi nam, że wszystko jest ciągle nowe pod słońcem,
Otwiera dłoń zakrzepłą tego, co już było
Piękna i bardzo młoda jest Filo-Sofija
I sprzymierzona z nią poezja w służbie Dobrego.
Natura ledwo wczoraj święciła ich narodziny,
Wieść o tym górom przyniosły jednorożec i echo.
Sławna będzie ich przyjaźń, ich czas nie ma granic.
Ich wrogowie wydali siebie na zniszczenie.
Znamy laureatów
Szkolnego Konkursu Kaligraficznego
W
konkursie wzięło udział 14 uczniów z klas I-III. 4 kwietnia 2013r. Komisja
konkursowa w składzie: Emilia Romanowska - wicedyrektor PG5 i jednocześnie
nauczyciel języka polskiego w naszym gimnazjum, Grażyna Mizerska - nauczyciel
języka polskiego w PG5 i Małgorzata Holender – nauczyciel świetlicy w PG5 –
wyłoniła laureatów:
I
miejsce
II
miejsce
Jagoda Jędrzejczyk
kl. 3f
III
miejsce
Sylwia Gil kl. 2a
Wyróżnienia
Milena Gozdur kl.
1d
Natalia Drabik kl.
1a
Gratulacje składa organizator
konkursu
Grażyna Mizerska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz